قیمت رنگ دریایی و ضد خزه

قیمت رنگ دریایی و ضد خزه در تهران و سراسر کشور را می توانید با برقراری تماس با کارشناسان ما در بازرگانی رادین، استعلام گرفته و جهت خرید انواع رنگ دریایی و ضدخزه اقدام نمایید.
رنگ های دریایی، رنگ هایی هستند که در تجهیزات دریایی از آن ها استفاده می شود و وظیفه ی آنان زیباسازی و محافظت از سازه ها و تجهیزات دریایی است.قیمت رنگ دریایی و ضدخزه با توجه به نوع برند آن و همچنین قیمت مواد اولیه استفاده شده در این نوع رنگ تعیین می شود که با توجه به نوسانات قیمت در بخش مواد اولیه،باید با گرفتن استعلام از کارشناسان مربوطه، از قیمت آن اطلاع پیدا کرد.

قیمت رنگ دریایی و ضد خزه

همان طور که میدانید فلزات در برابر رطوبت و نور بسیار حساسیت داشته و واکنش نشان می دهند. در نتیجه رنگی که برای پوشاندن سطوح فلزات سازنده ی سازه از آن استفاده می شود باید بتواند از آن در برابر آب و همچنین نور مداوم خورشید که مستقیماً بر آن می تابد محافظت کند.
این گونه سازه دچار خوردگی و آسیب کمتری خواهد شد در واقع این رنگ ها می توانند پوشش دهی بسیار زیادی بر روی سطح فلز ایجاد کنند. در نتیجه مقاومت سطح در برابر آسیب های ناشی از دریا و نور آفتاب بسیار بالا رفته و این تجهیزات و سازه های درگیر آن به راحتی می توانند در کنار دو موردی که آسیب زایی بسیاری برایشان دارد، دوام بیاورند.
همچنین از آنجا که جو آب و هوایی خاصی که در مناطق نزدیک به دریا وجود دارد، نیازمند مقاومت شیمیایی بالاست، رنگ دریایی بهترین پوشش دهی را در کنار بیشترین زیبایی در سازه های دریایی به وجود می آورد.
رنگ های دریایی به علت مجاورت همیشگی با آب دریاو وجود املاح، خزه ها و انواع موجودات دریایی و همچنین مواد شیمیایی موجود در آب می بایست محافظت مناسب را جهت پوشش دهی مناسب شناور های دریایی را ایجاد کند و در عین حال درخشندگی و زیبایی بصری خود را حفظ نماید.
در ادامه به بررسی کاربرد مربوط به این نوع رنگ خواهیم پرداخت.

کاربرد رنگ ضد خزه

  1. محافظت در برابر رسوبات دریایی
  2. محافظت از بدنه کشتی و سازه های دریایی در برابر خزه
  3. افزایش مقاومت در برابر ساییدگی های ناشی از دریا
  4. افزایش مقاومت در برابر خوردگی های ناشی از دریا
  5. افزایش حفاظت در برابر آسیب ها و واکنش های شیمیایی
  6. ایجاد زیبایی
  7. بالا بردن مقاومت محیطی
  8. ایجاد پوششی بسیار مناسب با قدرت دی الکتریک
  9. ایجاد مقاومت در مقابل شرایط نامساعد جو
  10. ایجاد مقاومت در برابر اشعه های تخریب کننده خورشید
  11. افزایش ماندگاری و طول عمر سازه ها و تجهیزات دریایی
  12. کاهش مصرف سوخت

در دنیای امروز بسیاری از بارها و کالا ها مانند مواد پتروشیمی، نفت خام، انواع مواد غذایی ،البسه و … از طریق دریا و توسط کشتی ها جابجا می شوند. بنابراین کشتی ها جزو مهمترین و پرکاربرد ترین وسایل حمل و نقل محسوب می شوند. محافظت از بدنه کشتی ها و افزایش بهره وری آنها جزو مهمترین موضوعات در حمل و نقل هایی دریایی است. چرا که برای حمل و نقل انواع بار توسط کشتی میلیون ها دلار هزینه صرف سوخت کشتی ها می شود. حال تصور کنید بدنه کشتی دچار رنگ پریدگی، خوردگی و خزه گرفتگی شده باشد، که همه اینها سبب کاهش سرعت کشتی و افزایش مصرف سوخت آن خواهند شد.
هنگامی که خزه ها به بدنه کشتی می چسبند میزان مصرف سوخت کشتی را حدود 20 تا 30 درصد می توانند افزایش دهند. همچنین در صورت ایجاد خوردگی و دیگر مواردی که ممکن است برای سطح کشتی به وجود بیاید هزینه های اضافی به طبع نیز بالاتر خواهد رفت. بنابراین رنگ های دریایی و کیفیت آنها اهمیت بالایی در افزایش بهره وری کشتی ها و سازه های دریایی خواهند داشت.

قیمت رنگ دریایی و ضد خزه

کاربردهای رنگ دریایی در کشتی سازی

  • محافظت از بدنه کشتی در مقابل رطوبت و رسوبات دریایی
  • ایجاد مقاومت سایشی در عرشه کشتی
  • افزایش زیبایی بصری کشتی
  • محافظت از سازه های فلزی در برابر خرابی های حاصل از خوردگی و …
  • جلوگیری از خزه گرفتگی کشتی و در نتیجه کاهش مصرف سوخت
  • ایجاد پوششی با قدرت دی الکتریک بالا و مورد استفاده برای حفاظت کاتدی بیشتر

انواع رنگ های دریایی عبارتند از:

رنگ های ضد خزه

هنگامی که خزه ها به بدنه کشتی می چسبند سبب سبب افزایش اصطکاک کشتی با آب می شوند و به طبع باعث بالا رفتن مصرف سوخت و افزایش هزینه ها می شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از چنین مشکلاتی زیر خط آب خور کشتی را توسط رنگ ضد خزه دریایی پوشش می دهند. در ترکیبات این نوع رنگ ها رزین های طبیعی و خزه کش به کار برده شده است تا جذب خزه به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

رنگ های ضد خوردگی

آب دریا به دلیل شرایط جوی و وجود املاح در آن محیط بسیار خورنده ای برای فلزات محسوب می شوند. خوردگی یک نوع واکنش شیمیایی است که طی آن ساختار فلزات دچار تخریب می شوند. به منظور جلوگیری از خوردگی سطح کشتی و یا دیگر سازه های آبی، رنگ های ضد خوردگی تولید شده و بدنه کشتی و دیگر سازه ها را با آن پوشش می دهند. رنگ های ضد خوردگی با ایجاد مکانیسم های شیمیایی از جمله سد شوندگی، حفاظت کاتدی و … در ایجاد واکنش های خوردگی اختلال ایجاد می کنند.

رنگ های خزه جدا

رنگ های خزه_جدا انرژی سطحی پایینی دارد و به همین دلیل دارای خاصیت آبگریزی هستند. همین ویژگی سبب می شود تا خزه ها امکان چسبیدن به بدنه کشتی را از دست بدهند. رنگ آمیزی زیر خط آب خور کشتی ها و سازه ها با این نوع رنگ ها باعث می شود تا خزه ها به سختی بتوانند به بدنی کشتی ها و دیگر سازه های درون دریا بچسبند.

رنگ های خود صیقل شونده

این رنگ ها داری ترکیبات بایوساید و ملکول های پلیمری بایندر هستند. این دو ترکیب موجود در رنگ با یکدیگر پیوند شیمیایی بر قرار کرده و به محض تماس این نوع رنگ با آب بایوساید موجود در آن آزاد شده و لایه پلیمری باقی می ماند. همین امر سبب می شود پوشش سطح کشتی و سازه ها تمیز و صیقلی باقی بمانند. به همین دلیل این نوع رنگ ها را خود صیقل شونده می نامند.

قیمت رنگ دریایی و ضد خزه

لایه های مختلف رنگ های دریایی

رنگ دریایی مناسب ترین محصول برای رنگ آمیزی کشتی و دیگر سازه های دریایی مثل قایق های از جنس چوب، فلز و یا فایبر گلاس است. علاوه بر نمک و محلول هایی از این دست، رطوبت و اشعه های یو وی نیز سازه ها را تهدید می کنند؛ اما رنگ های دریایی، عمر این تجهیزات و سازه ها را افزایش و هزینه ی ترمیم و بازسازی را کاهش می دهند. یک پوشش مناسب دریایی از لایه های زیر تشکیل می گردد:

لایه رویه سطح

این لایه رویی ترین لایه است. تاپ کوت علاوه بر ایجاد زیبایی بصری، خاصیت ضد یو وی نیز به وجود می آورد.

لایه میانی سطح

این لایه میانی ترین لایه است. اهمیت آن به خاطر وجود عوامل و املاح خورنده موجود در دریاست. لایه میانی از ورود عوامل خورنده جلوگیری کرده و خاصیت ضد خوردگی را افزایش می دهند.

لایه آستری سطح

این لایه زیرین ترین لایه است و وظیفه ی افزایش مقاومت در برابر خوردگی و همچنین محافظت از سطح سازه و بدنه کشتی در برابر خوردگی است. این لایه افزایش چسبندگی رنگ اصلی را باعث می شود.

لایه زیرایند

این لایه زیرین ترین سطح یعنی خود سازه محسوب می شود.

شرکت بازرگانی رادین عرضه کننده مستقیم انواع رنگهای دریایی و ضد خزه، اماده همکاری با پروژه های دریایی دولتی و خصوصی می باشد.شما بزرگوارن می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین استعلام قیمت رنگ دریایی و ضد خزه با کارشناسان ما در بازرگانی رادین تماس حاصل فرمایید.

قیمت رنگ دریایی و ضد خزه

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید…!

روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد مشارکت کنندگان: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید…

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما