پودر باریت چیست

پودر باریت چیست و چه کاربردی دارد؟باریت یک ماده معدنی است که از سولفات باریم تشکیل شده است و نام خود را از کلمه یونانی( barys) دریافت می کند که به معنی (سنگین) است. باریت به دلیل وزن مخصوص بالایی که دارد برای طیف گسترده ای از مصارف صنعتی، پزشکی و ساختمانی مناسب است و همچنین به عنوان سنگ معدن اصلی باریم عمل می کند.

پودر باریت چیست

باریت اغلب به صورت سفت شدگی ها و بلورهای پر کننده خلا در رسوبات و سنگ های رسوبی وجود دارد و به خصوص به عنوان پر کننده رگه ها در سنگ آهک و دولوستون معمول است. در جاهایی که این سنگ های کربناته به شدت هوازده شده اند، گاهی اوقات در تماس خاک و بستر تجمع زیادی از این ترکیب وجود دارد. بسیاری از معادن باریت تجاری از این ذخایر باقیمانده تولید می شوند.

این ماده همچنین در ماسه و سنگ های ریگی یافت می شود. بعضی اوقات بلورهای آن در ماسه به شکل های جالبی در می آیند. این سازه ها به “گل باریت” معروف هستند و طول آنها می تواند تا چندین اینچ باشد و تعداد زیادی دانه شن را در خود جای می دهد.

موارد کاربرد باریت

بیشتر محصولات باریت به عنوان عامل سنگین کننده در گل حفاری به کار می روند. این گل های دانسیته بالا باعث می شوند میله ی دریل به سمت پایین حرکت کند، ذرات برش خورده از وسط خارج می شوند و از فضای بین میله و دیوار به سطح برمی گردند. این گردش سیال دو کار را انجام می دهد:

  1. سر مته را خنک می کند.
  2. گل باریت دانسیته بالا سنگ های برش داده شده بوسیله دریل را جدا می کند و سپس آنها
    را تا سطح حمل می کند.

باریت همچنین به عنوان یک رنگ دانه در رنگ ها و پرکننده ی سنگین برای کاغذ، پوشاک و لاستیک به کار می رود. کاغذهایی که در کارت های بازی استفاده می شوند، مقداری باریت بین فیبرهای کاغذ وجود دارد. این دانسیته خیلی بالایی به کاغذ می دهد که به بازیکنان این امکان را می دهد که خیلی راحت با کارت ها سروکار داشته باشند.

باریت به طور عمده سنگ معدن باریم است که این باعث تنوع زیادی در ترکیبات باریم می شود. یکی از کاربرد ها در استحفاظ از اشعه ی ایکس می باشد. باریت این توانایی را دارد که از نشر پرتو ایکس و پرتو گاما به بیرون جلوگیری کند.
از دیگر موارد کاربرد باریت صنایعی که از باریت برای تولید محصولات خود استفاده میکنند میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • صنایع پلاستیک
  • صنعت تولید کاغذ
  • صنعت نقاشی
  • صنایع لاستیک سازی
  •  آرایشی و بهداشتی
  •  داروسازی
  • صنایع چرم و بافندگی
  • صنعت شیشه سازی

ارتباط با کارشناس فروش بازرگانی رادین

مهندس بختیاری

09129685441

02166095800

پودر باریت چیست

لطفا به این مطلب امتیاز دهید…!

روی ستاره ها کلیک کنید.

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد مشارکت کنندگان: 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید…

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما